"MAHDATKOHAN VASTATA, KUN SINULLE TAITAA TULLA PALJON YHTEYDENOTTOJA KUITENKIN"

maanantai 8. kesäkuuta 2015

Joskus tulee sellainen tunne, että tuntee onnistuneensa jossain tai joissakin asioissa hyvin tai paremmin kuin koskaan. Tänä iltana kyseinen tunne valtas mut kokonaan ja sai mut herkistymään. 

Muhun otettiin yhteyttä tänään ja mut valtas oikeasti onnistumisen tunne. Henkilökohtaisesti mä en voi enkä halua viestin sisältöä tarkasti kertoa sen lähettäjää kunnioittaen, mutta haluan avata sitä vähän. Niin hyvä mieli mulle tuli! 

Miltä susta kuulostais, jos joku sanoisi sinulle kadehtivasi elämäniloa huokuvaa ja positiivista asennettasi? Miltä susta kuulostais, jos joku juoksisi äitinsä luo blogisi löydettyään näyttämään kuvia ja sanomaan, että katso kuinka kaunis tyttö tuo onkaan? Miltä susta kuulostais, jos joku kysyisi sulta apua ongelmiin ja tilanteisiin, joita hän ei itse pysty voittamaan tai saattamaan eteenpäin? Miltä susta kuulostais, jos sä olisit saavuttanut jossain henkilössä niin suuren arvostuksen, että sen tunnustaminen saisi sut herkistymään? ..oikeestaan herkistymään niin, että jo toista tuntia pillität kuin pikkutyttö? Tai se, että hipelöit sun aknearpia ja katselet niitä peilistä koko ajan hymyillen? Jos joku olisi kysynyt nuo kysymykset tänä aamuna, tuskin olisin osannut vastata "oikein" ja niin kattavasti, kuin osaan nyt tänä iltana. Tai en oikeastaan osaa vastata niihin vieläkään, mutta nyt niille kysymyksille on tilaa ja aihetta ajatella. 

Onko sun elämässä koskaan tullut onnistumisen tunnetta? Kun mietin, niin iso osa mun elämästä on niin sumeaa sillisalaattia, etten muista juuri mitään joistain elämänjaksoistani. Vain sen, että kaikki mitä saattaisin muistaa ja kaikki, mitä en muista ovat negatiivisia. Pari vuotta taaksepäin en olisi osannut nimetä yhtäkään. Nyt osaan. Viimeksi reilu viikko sitten koin onnistumisen tunteen nostaessani todistukseni keskiarvoa 0.4! Tänä iltana tosiaan koin olevani onnistunut jossain enemmän, kuin koskaan ennen olen kokenut. En oikeastaan osaa edes kunnolla kuvailla sitä tunnetta, mikä mulla on. Sataprosenttisesti se on kuitenkin positiivinen tunne. Oikeesti itkua tässä oon vääntänyt tunteja. Se, että mä olen 16-vuotias tyttö sieltä, missä on jäätelötehdas ei ole vaikuttanut mun blogissa yhtään sitä lukevien ihmisten tunteisiin, korkeintaan positiivisella tavalla. Hassua, mua luullaan ulkonäöllisesti ja luonteeltanikin "parhaimmillaan" -94 syntyneeksi, yli 20-vuotiaaksi. Mun kirjoituksia kuvaillaan tosi syvällisiksi ja hyväntahtoisiksi. Mä kuulen usein, että mulla on kiva blogi ja kuinka ollaan luettu taas se uusi postaus, missä kerron mun aknesta. Se nostattaa mielialaa paljon. Nämä viestit ovat kuitenkin ihan omaa luokkaansa, joita ei todellakaan liiaksi tule. Vaikka mulle laitetaan paljon kehuja, ei todellakaan kirjoiteta samanlaisia viestejä, joiden lukemiseen menee 10 minuuttia ja oikeasti näin vuolas itku tulee. Miten mulla on siis näin hyvä ja positiivinen asenne elämään? Moni asia on ainakin osittain omista valinnoista kiinni. Missään ei lue, että minkälainen just sun pitäis olla tai minkälainen sun pitäisi haluta olla. Missään ei lue, että ketä sun pitäisi miellyttää sun ulkonäöllä tai luonteella. Ei missään. 

Muhun ei voida tutustua, koska mulla on akne. Muhun ei voida tutustua, koska mua sanotaan läskiksi. Muhun ei voida tutustua, koska mun sanotaan olevan huomionhakuinen. Muhun ei voida tutustua, koska uskotaan paljon siihen kuvaan, mikä saadaan muiden puheiden perusteella. Muhun ei voida tutustua, koska en ole samanlainen kuin muut. Se on surullista. Mä halusin joskus hirveästi olla kuin muut. Mä en halunnut poiketa massasta, enkä halunnut tuoda omia persoonallisia ja yksilöllisiä puoliani esille. Ryhmäpaine ja kaikki ihmiset mun ympärillä tuntuivat painostavan mua tai ainakin saivat mut tuntemaan niin ja se ahdisti.  Välillä vaan päässä napsahtaa, että nyt alan olla oma itseni. Viime maanantaista postausta Good day to be beautiful kirjoittaessa mä päätin, etten aio meikata yhtään töihin tai minnekkään. Mä oikeasti päätin vihdoin olla eniten se oma itseni, kuin koskaan olen ollut. Mä todellakin päätin olla välittämättä kaikesta kurasta, mitä tulen siitä samalla. Aion olla pikkuveljeni rippijuhlissa meikittä ja ensimmäisenä koulupäivänä syksyllä aion olla ilman meikkiä. Aion todellakin antaa hymyn ja elämänilon paistaa läpi kasvoiltani. Mä todellakin myös repäisin ja lisäsin tuohon blogini oikeaan sivupalkkiin tietojeni kohdalle tuon kuvan, missä akneni näkyy erittäin selvästi. Saman kuvan lisäsin myös Facebookkin profiilikuvaksi erittäin hyvillä mielin. Mä hyväksyin osan itsestäni osaksi itseäni.

Töissä lapset ovat kysyneet: "Mitä noi punaset pilkut sun kasvoissa on?" Olen yrittänyt selittää aknesta ja ovat kyselleet paljon sen kestosta, sattuuko ne, lähteekö ne pois, onko kivaa.. Joihinkin kysymyksiin vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä, joihinkin meni hetki vastata, jos osasin silloinkaan. Toisiksi viimeisenä mulle tultiin sanomaan "mutta oikeestaan noi pilkut sopii sulle, enkä osais kuvitella sua ilman niitä. Oot tosi kaunis ja ihana. Me tykätään susta hirveesti." Se oli pysäyttävää. 

Mulla ei ole koskaan niin kiire, ettenkö voisi vastata yhteydenottoihin, varsinkaan tälläisiin. Mä rakastan palautetta, mä haluan palautetta. 

Kyllä, kyllä mahdan vastata, kaikista yhteydenotoista huolimatta. 

Kik messengerissä mut löytää myös uudella käyttäjänimellä @monamyymikaela ja instagramissa se päivittynyt @monaesalo

21 kommenttia:

  1. Vau! Tää teksti oli kertakaikkisesti upee, ja pisti hetkeks miettimään. Tän luettuani makasin hetken vaan ihan hiljaa ja mietin hyviä asioita mun elämässä. Itsellänikin on akne, vaikka vaan lievä niin en pysty ite olemaan kauheesti julkisilla paikoilla ilman meikkiä. Oon tajuttoman ylpee susta ja ihailen sitä, että pystyt oleen meikittä! Oot todella kaunis, meikillä ja ilman. Tavallaan vielä kauniimpi ilman meikkiä, ja sillon susta oikeen huokuu se iloisuus ja positiivinen asenne! Oot upee ja mulle esikuva!❤️

    VastaaPoista
  2. Nyt on kyllä asiallista tekstiä! Ihana asenne sulla oikeesti! Ois pitäny ittekkin nuorempana tajuta että se asenne määrittelee ihmisen eikä ne punaset pisteet omassa naamassa. Mä oikeesti ihailen sun rohkeutta näyttää ittes just sellasena kun oot. Itte en pystyny oman akneni aikana liikkumaan minnekkään ilman meikkiä saatika ottaa ittestäni kuvia. Nyt tajuan oikeesti miten paljon hyviä hetkiä on jäänyt tallentamatta kameraan ja muistin syövereihin vaan sen takia että piti kokoajan miettiä vaan sitä miltä se oma naama näyttää... Isot peukutukset sulle ja jatka samaan malliin! Sun aurinkoinen hymy peittää arvet paremmin ku mikään meikki :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon positiivisesta kommentista :) Ikävää, että oot joutunut kokemaan saman, mutta älä murehdi enää sitä, mitä et joskus tehnyt! Nauti nykyhetkestä :)

      Poista
  3. Moi! Oli ihan pakko tulla kommentoimaan, koska tosiaan kirjoitat paremmin ja mielenkiintoisemmin kuin suurin osa aikuisista bloggaajista. Oot ainut kenen postaukset, jotka siis sisältävät vain tekstiä, luen aina loppuun ja ne saavat mut ajattelemaan. Oot tosi kaunis ja rohkee kun uskallat olla ilman meikkiä. Oot varmast tosi monelle se "oikeanlainen" esikuva. Arvostan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Tosi kiva kuulla, kiitos ihanasta ja positiivisesta kommentista :)

      Poista
  4. Ihana teksti! Keep going gurl

    VastaaPoista
  5. Ihana teksti! Keep going gurl

    VastaaPoista
  6. Todella hyvä kirjoitus! Oli pakko jäädä lukemaan vanhempiakin postauksiasi ja liityin lukijaksi. Ihanaa kesää sinulle. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Liityin lukemaan myös sun blogia. Ihanaa kesää myös sulle :)

      Poista
  7. Aivan mahtava! sattumalta kesken siivous päivän löysin sun blogin, ja miten kävi siivouksen... se unohtu. Sun blogi veti mukanaan lukemaan aiempiakin postauksiasikin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, voiei :D Toivottavasti sait siivottua sitten kuitenkin.. Kiitos paljon piristävästä kommentista :)

      Poista
  8. Ihana postaus <3! Et kyllä saa kehuja turhaan ; Oot tosi upee, sulla on selvästi kirjottamisen lahja ja sun asenne on niin positiivinen, ja hymys ihan vaan valokuvassakin saa mutkin hymyilemään :--). Jatka näin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihanasta kommentista ja kehuista :) Varmasti jatkan!

      Poista
  9. Ihana ja ihailtava asenne sinulla! Arvostan tällaista :) Kaunis ja upea olet ja ihana, ettet anna iho-ongelmien lannistaa elämänasennetta! Tuollainen asenne huokuu ulospäin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista Jasmina, arvostan sitä että jotkut jaksavat antaa palautetta ja ottaa yhteyttä :)

      Poista
  10. En oo aiemmin sun blogia lukenut, nyt vasta facebookin kautta löysin tänne ja en voi muuta sanoa kun että oot todellakin ihanan positiivinen ihminen. Toi miten annat ihmisille just sen aidon itsesi ja uskallat näyttää esimerkiksi ton aknen. Uskon että sun blogista monet saa itsevarmuutta ja uskaltaa myös olla sellasia ku on ja ymmärtää ettei meikillä tarvi peittää kaikkea. Kirjotat tosi ihanasti. Hymy todellakin jättää aknearvet huomion puolesta pienelle sijalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon todella ihanasta ja piristävästä kommentista, nostattavat kivasti mielialaa ja saavat hymyn korviin muutenkin :)

      Poista
  11. Haluaisitko sä Mona koettaa Foreverin tuotteita sun ihoon? Mä olisin todella utelias kuulemaan, vaikuttaisko aloe veraa runsaasti sisältävät tuotteet positiivisesti akneihoon - mulla on itse aina ollut epäpuhdas iho ja nyt nämä aloe-tuotteet on tehneet gutaa. Mä uskon, että olet varmasti kaikkea koettanutkin (niin mäkin aikanaan, jopa ostostv:n tuotteita), mutta nyt en voi olla ajattelematta ja tarjoamatta tätä tilaisuutta, kun oon sun blogia lukenut. Mä olen Foreverin jälleenmyyjä ja Foreverillä olisi nimittäin ihan mieletön 90 päivän asiakastyytyväisyystakuu, joka tekis ostamisesta täysin turvallista: jos et ole tyytyväinen tuotteisiin, lähetät ne takaisin 90 päivän sisällä (tyhjänä, vähän käytettynä, täynnä, sillä ei ole väliä) kuitin kanssa ja saat rahat takaisin. Äärettömän hyvä systeemi, sillä moni kauneustuote vaatii aikansa ennen kuin se alkaa vaikuttaa :) Mäkään en osaa sanoa, toimisivatko nämä tuotteet sinun ihoosi, kehoosi ja akneesi vai ei, sillä jokainen keho reagoi omalla tavallaan, mutta testaamalla saataisiin molemmat tieto ja kokemus! Mä en ensin meinannut ottaa yhteyttä, kun en halua tuputtaa, mutta mua todella kiinnostais tämä kokemus, kun itsellä on vaikuttanut positiivisesti ihon kuntoon.

    Mulla olis mielessä tuotteita akneiholle ja sä itse voit päättää, lähdetkö kokeilemaan niitä vai et :) Jos sua kiinnostaa, ota yhteyttä muhun mun aloesivujen kautta ja voidaan miettiä vaihtoehtoja! Voidaan kattoa joku tarjouspaketti, jos löytyy intoa.

    Heippa hei!
    - Janna
    http://myaloevera.fi/jannah/fi/start/

    VastaaPoista
  12. Tää postaus oikeesti pysäytti mut miettimään että miks en olisi oma itseni. Tarviiko mun meikata kouluun ja kenen takia teen sen. Tää postaus auttoi mua ihan sikana ja löysin moneen kysymykseen vastauksen! Kiitos siitä :) Jään kyllä sua seurailemaan. Tsemppiä! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, tosi kiva jos tästä on/oli sulle jotain hyötyä! Kiittelen kommentista, ihanaa kesää :)

      Poista

Risuja ja ruusuja otetaan vastaan, mutta jokainen ymmärtänee hyvän maun rajoissa kommentoida. Hyvä kommentti piristää päivää aina :-)