Kasvohoito, huulikuorinta, hiusten ja kynsien hoitoa

torstai 27. helmikuuta 2014

Ajattelin tänään jakaa pari kauneusvinkkiä, joita itse käytän ja jotka toimivat oikeasti. Tuotteiden ei tarvitse olla merkeiltään samoja, että saisi saman lopputuloksen. Here we go!

Kuten ootte huomannut ja olen kertonut, mulla on pahemmanlaatuinen ja pitkäaikainen akne. Tämä kotitekoinen kasvohoito sopii niin aknelle kuin puhtaallekkin iholle, iho ei koskaan voi olla liian puhdas! Tämä kasvohoito olisi hyvä viikottaiseksi rutiiniksi, mieluiten tehtäväksi illalla. Älä kuitenkaan unohda puhdistaa ihoasi päivittäin! Ennen kuin aloitat kasvohoidon, poista kaikki meikki huolellisesti.


Bongasin tämän kasvohoidon ohjeen uusimmasta Demistä, tosin tuotteet ovat eri merkkisiä. Olen tehnyt tämän kerran ennen tätä kertaa, ja silloin toimi tosi hyvin; vielä aamullakin ihoni oli pehmeä. Todellakin peukutan tätä Demissä tullutta ohjetta, kokeile sinäkin! Näin minä tein sen:


Luo huoneeseesi rauhallinen ja rento tunnelma esim. kynttilöillä. Ensimmäinen askel (meikinpoiston jälkeen) on naaman kuorinta. Minä käytin Forever Aloe vera scrub with jojoba -kuorinta-ainetta, jolla oli hintaa n.20 euroa.
 Levitä kuorinta-ainetta koko kasvojen alueelle, varo silmänympärysihoa. Hiero sitä pyörivin liikkein, hieman painaen käsiäsi kasvojasi vasten n. kahden minuutin ajan, kunnes tunnet lämpöä kasvoillasi. Sen jälkeen odota kolme minuuttia aine kasvoillasi, jonka jälkeen pese se pois haalealla vedellä. Varo, ettei kuorintarakeita joudu hiuksiisi. Kuivaa huolellisesti.


Kuorinnan jälkeen on vuorossa kosteuttava naamio. Niiden hinta vaihtelee eurosta ylöspäin, ja niitä löytyy monissa eri tuoksuissa, joista itse käytin mansikkaa. Noudata naamion mukana tulleita ohjeita sitä käyttäessäsi.


Tämä kohta ei ole pakollinen, mutta erittäin kannatava, joka tekee ihmeitä iholle. Kauppoihin on tullut ihoöljyjä ja seerumeita, joita tässä kohtaa voi halutessaan käyttää. Itse omistan Foreverin Alpha-e-factor -öljyn, jonka hinta oli jotain neljän- ja viidenkymmenen euron väliltä. Sitä suositeltiin minulle aknesta tulleiden arpien hoitoon, ja olen käyttänyt sitä muutaman viikon. Tulokset näkyvät vasta kolmen viikon jälkeen.


Viimeisimpänä muttei todellakaan vähäisimpänä on ihon kosteutus. Käytä juuri kasvojen iholle tarkoitettua rasvaa, sillä hajusteelliset- ja käsirasvat eivät ole niin tehokkaita ja jotkut saattavat jopa kuivattaa kasvojen ihoa tai aiheuttaa allergisen reaktion. Jos käytit öljyä tai seerumia, odota n. puoli tuntia ennen kuin laitat rasvaa.


Mikäli teet huulikuorinnan samana päivänä kuin kasvohoidon, tee se ennen rasvaamista. Sekoita pieneen kippoon 1 tlk öljyä, 1 tlk hunajaa ja 1,5 tlk sokeria. Sekoita. Levitä huulille ja anna vaikuttaa n. 10 minuuttia. Huuhtele pois. Levitä heti kuorinnan jälkeen paksusti huulirasvaa. Minä käytin Blistexin Lip relief cream -huulirasvaa, joka hoitaa huulia tehokkaasti niin talvella kuin kesälläkin.


Loreal Elvital Argine resist 3x -hoitosuihke, joka vahvistaa ohuita ja katkeilevia hiuksia, n.6-7 euroa
Sunsilk Smooth and shiny -hoitosuihke, joka tekee hiuksista pehmeät ja kiiltävät, n.5-6 euroa.
Scwarzkopf Gliss -hoitoöljy, joka parantaa hiuslaatua ja tekee hiuksista pehmeät ja kiiltävät, n.6-8e
Revlon Flex keratin -shampoo kuiville ja vaurioituneille hiuksille, n.3 euroa
Garnier Fructis Goodbye damage -shampoo, joka korjaa pitkän ajan hiusvauriot viikossa, n.3 euroa


Kynnet hoidan kerran kuukaudessa Seacretin kynsiviilalla ja -öljyllä,  joilla oli hintaa n.40 euroa (mukana tuli myös vartalorasva). Samankaltaisia viiloja löytää monista kaupoista ihan parilla eurolla ja niillä on täysin sama vaikutus. Kynsiöljyä sen sijaan ei välttämättä niin helposti löydäkkään. Lopputuloksena kiiltävät ja ravitut kynnet.

Lopputuloksena pehmeämpi iho ja hyvinvoiva sinä! Nauti kaikin siemauksin ja toista hoito joka viikko!

Mikäli piditte/kokeilitte/ostitte mitään esittelemistäni hoidoista/tuotteista, kommentoi! Ja jos haluatte jatkossakin tällaisia postauksia, kerro ihmeessä ja mikäli keksitte jotain kysyttävää, kysy ihmeessä niin vastaan parhaani mukaan. Hyvää torstai-iltaa ja loppuviikkoa kaikille ihanille lukijoille :-)

15 kommenttia:

  1. Hyvännäköisiä tuotteita ja kirjotat kivasti, oot myös tosi kaunis ! :-)
    mullekin saa jättää kommenttia ja liittyä jos kiinnostut :)
    http://emmmalifee.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi vitsi kiitti hirveesti! mäpä käyn kurkkaa :-)

      Poista
  2. Tää oli tosi kiva postaus! :-) Ja oot tosi nätti! Ihanaa kun hymyilet alimmassa kuvassa. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja mä haluaisin seurata sun blogia Blogilistan kautta, onko se mahdollista? Mä en löytänyt sieltä sun blogia, mutta syy voi olla ihan mun hakutaidoissa. :-D

      Poista
    2. kiitos tosi paljon! jos totta puhutaan, mä en edes tiiä mikä on Blogilista, eli en ole kirjautunut mihinkään eikä todennäköisesti mun blogia sieltä löydy. tosiaan joku mua viisaampi saa opettaa käyttämään sitä :-)

      Poista
    3. http://blogilista.fi on osoite ja sinne voi lisätä oman blogin (en tiedä voiko toisen omaa lisätä) ja sitä kautta voi seurata blogeja ja ne päivittyy kivasti listalle niin näkee jos blogiin on tullut uus postaus. :-) Tosi kätevä, bloggerin kautta seuraaminen on ihan kökköä Blogilistaan verrattuna, kannattaa käydä kattomassa!

      Poista
    4. No mä kirjauduin sinne ja lisäsin mun blogin, toivottavasti nyt löytyis :-)

      Poista
    5. Jee kiitos! :-) Sieltä saa myös kopioitua sellasen seuraa-painikkeen blogiin jos tahtoo että muut Blogilistaa käyttävät löytää sut sieltä ja voi seurata sitä kautta. :-)

      Poista
    6. haha eipä mitään, kiitos sulle että kerroit koko sivun olemassaolosta ! :-)

      Poista
  3. Miten toi ihoöljy on toiminut sulla? :) Mulla on ollu paha akne, mutta nyt kaks vuotta lääkityksen aloittamisen jälkeen akne on poissa ja arpiakaan ei pahemmin ennättänyt muodostua, mutta niistä vähistäkin ois kiva päästä eroon!

    Ja tuosta kynsiöljystä, onko se sama asia kuin kynsinauhaöljy vai ei? :D Mulla on kynsinauhaöljyä Sally Hansenilta ja oon tykänny siitä paljon!

    Kiva blogi sulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon käyttänyt sitä öljyä nyt pari viikkoa, enkä oikeen oo nähnyt mitään muutosta, tosin tulokset tulee näkyviin vasta kolmen viikon kuluttua. Muuten oon tykänny, ei kuivata :-) Ja tosta öljystä en oo aivan varma, Unkarista äiti ton mulle toi niin en saa selvää mitä se on. Mutta luultavasti se on kynsinauhaöljyä, ja tykkään kans hirveesti!
      Kiitti paljon :-)!

      Poista
  4. Kuulostaa hyvältä, pitää ehdottomasti testata! :)
    Kurkkaa mun blogi jos kiinnostaa!
    jjossuuh.blogspot.fi

    VastaaPoista
  5. Kiitos tämän tiedän mitä teen huomenna! ;)

    elamanikuvina.blogspot.fi

    VastaaPoista

Risuja ja ruusuja otetaan vastaan, mutta jokainen ymmärtänee hyvän maun rajoissa kommentoida. Hyvä kommentti piristää päivää aina :-)