Suttaa mun naama NAKED TRUTH

keskiviikko 16. lokakuuta 2013




NAKED TRUTH on haaste, jossa haastetaan ottamaan kuva naamasta ilman meikkiä ja ilman naaman photoshoppausta. Mäkin päätin ottaa tän haasteen vastaan, ja noudatin melkein kaikkia sääntöjä tai en mä periaatteessa niitä rikkonu, mut ennenku otin nää kuvat kerkesin laittaa finnipuikkoa naamaan. Eli älkäähän pelästykö, jos mun naamassa on oransseja läikkiä. Muuten mun naama on ihan meikitön. Lisäks muutin kuvien kokonaisväritystä ja -valotusta, jonka mä teen aina kaikille kuville, eli sitä ei lasketa naaman photoshoppaukseksi. Kuvissa mun hiukset on luonnollisesti, vaikka se ei varsinaisesti tähän haasteeseen (kai?) kuulu.


En sanois olevani tossa kaunis, mutta en mitenkää älyttömän rumakaan. Omasta mielestäni näytän aikalailla hamsterilta ja jos en käytä meikkiä, mun silmät on just tollaset turvonneen näköset. Lisäksi mulla on lievähkö akne tai joku sen tyylinen, jonka takia mul on paljon finnejä, jotka on välillä tosi kipeitä ja punasia. Oon kärsiny näistä jo neljä vuotta, eikä ne meinaa lähtee millään pois. Jos teillä on vinkkejä ja/tai neuvoja miten sais helposti/nopeesti/tehokkaasti finnit pois, niin mulle saa jakaa niitä tonne kommenttiboksiin! Saa myös suositella tuotteita ja kertoa mitä tuotteita kannattaa välttää. Olisin tosi kiitollinen.

Hiusten väri luonnostaan alkuperäisissä kuvissa / Hiusten väri muokkatuissa kuvissa                   

Mutta on mussa asioita joista mä pidän. Tykkään mun hiusten väristä, joka on mun luonnollinen väri (kollaasin vasempi kuva). En oo koskaa värjänny mun hiuksia kokonaa, raitoja oon laittanu kahesti, viimeks kaks viikkoa ennen ku koulut alko elokuussa. Lisäks ne on aika suorat luonnostaan, mut silti mä usein suoristan ne kouluun. Mun hiuksissa mua ärsyttää eniten se, että toisella puolella on ohuet hiukset ja toisella puolella ne on tosi paksut.




Tän kuvan räpsäsin vahingossa kun olin unohtanu zoomin päälle. Mut mun mielestä se on aika kiva, koska hymyilen omasta mielestäni tossa ihan kivasti. Tossa myös näkyy paremmin noita mun finnejä ja aika pahalta näyttävät. Michelle Phan sanoi videossaan, jossa opasti miten ottaa hyvä kuva itsestään, että jos valotus, laatu ja kaikki muukin menee pieleen, niin hymyile, se pelastaa kuvan. Michelle Phan on nainen, joka on jo parin vuoden ajan tehnyt meikki-, vaate- ja hyvinvointitutoriaaleja Youtubeen. Pääset hänen Youtube-kanavalleen painamalla hänen nimeään edellisissä lauseissa.




Mutta loppupeleissä se on susta itsestäs kiinni, ootko kaunis vai et. Itsevarmuus on kaunista. Tarvitaan vain oikea henkilö näkemään se. Ei kannata välittää mitä mieltä muut ovat sinusta, kunhan vain itse olet tyytyväinen.

Et voi miellyttää kaikkia, etkä ole täällä todellakaan miellyttääksesi ketään. Be your beautiful self and smile brighter than the sun. And don't worry about the haters, they're just like clouds to you: Shine the brighest, so those clouds dissapear in the shadows. Kummatkin on mun omia sanontoja. Tossa englanninkielisessä sanonnassa saattaa olla huima määrä kirjotusvirheitä mut ihansama, ajatus on tärkein c:




Tänään oli se hampaanporaus ja se meni hyvin. Ei sattunu ollenkaa! :) Huomenna suuntana ois Järvenpää ja perjantaina Tuusula. Ja jos muistan oikein, me mennään mun kummitädin kanssa lauantaina Helsinkiin kattomaan balettia.
Ens viikolla aion tehä sen kysymysvideon! Olisin tehny sen jo tänään, mut haluun olla meikattuna siinä videolla, enkä mä tänään turhaa alkanu pakkelia sutimaan naamaa. Mutta ensi viikolla julkasen, lupaan. Eli vielä on aikaa lähettää mulle kysymyksiä kommentoimalla tätä postausta tai lähettämällä kysymyksenne mun askiin. Sinne puolestaan pääsee painamalla tätä linkkiätai hakemalla profiiliani askista nimellä monamikaelaa, jos haku on sinulle helpompi vaihtoehto linkin sijaan. Kiitos todella paljon tähän asti tulleille kysymyksille, mutta todellakin kysymyksiä saa heittää tulemaan. Tyhmiä kysymyksiä ei ole :)


Hyvää loppulomaa niille, joilla on syysloma tällä viikolla ja ahkeraa kouluviikkoo niille, jotka ahertaa koulun penkillä. Te jokanen ootte kauniita.

23 kommenttia:

  1. Oot tosi kaunis! :) Mulla on ollut pari vuotta sitten aika saman näköinen iho kuin sulla tällä hetkellä ja sitten aloitin syömään e-pillereitä, joita usein määrätään myös vain aknen hoitoon, eli ei tarvitse olla tarvetta ehkäisylle että saa sellaiset. Iho muuttui tosi nopeasti, näppylät katosi eikä uusia tullut. :) Arvet toki näkyy himmeästi edelleen, mutta se on pieni murhe!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon vinkistä! Ja voi kiitos, säkin olet tosi kaunis :)

      Poista
  2. Itsellä finnit katosivat melkein kokonaan, kun lopetin meikkivoiteen käytön! Mutta jos meikkivoidetta haluaa käyttää, niin sitä ei kannata laittaa sienellä! :) Ja kuika oudolle se kuulostaakin, niin ihan perus puhdistusaine Septidin auttaa! Mutta jos tuo on ihan aknen puolelle menevää, niin suosittelen hakemaan apteekista voidetta siihen, henkilökunta osaa kyllä auttaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon vinkeistä ! Ikinä en ookkaan kokeillu septidiniä, pitääpä kokeilla :)

      Poista
  3. Olet kaunis! :) Minulla ei koskaan ole ollut finnejä paljon. Mutta kerron pari juttua, mitä ystäväni ovat käyttäneet ja saaneet aknen pois!

    Pese naama väh. 2 kertaa päivässä. Kuori ihosi 3-4 kertaa viikossa kuorintahanskoilla, finninpoistoaineella ja RUNSAALLA vedellä. Lopeta puuterin käyttö kokonaan. Puuteri tukkii ihohuokoset, siten finnit pääsevät kukoistamaan. Jos et yksinkertaisesti kehtaa olla ilman meikkivoidetta, laita meikkivoidetta hyvin miedosti. Vähennä suklaan syömistä, rasvaisia ruokia. ÄLÄ IKINÄ REVI/PUHKAISE FINNEJÄ, se voi olla todella vaarallista. Yksi vinkki minulla on, mikä on ottanut minulta _aina_ finnit pois. Desinfiointiaine. Kannattaa kokeilla, minulla toimii ainakin! :) Jos 1-3 kuukauden päästä finnit ei ole huomattavasti vähentyneet tai kokonaan poistunut, kannattaa hankkia aknea vastaan olevia lääkkeitä tai antibiootteja. Apteekista saa itsehoitotuotteita, käyt kyselemässä rohkeasti. Olen kuullut, että joillakin finnit voivat johtua jonkun terveellisen rasvan puutoksesta tai jonkinlaisesta puutostilasta. Serkuillani on liian vähän sitä rasvaa, heillä on todella paha atooppinen iho. He käyttävät jotain kalaöljyä, se on tasapainoittanut heidän veren arvonsa, se on auttanut heitä paljon. Aknessa on sama juttu. Kalaöljy voi auttaa. :)

    http://in-flash-your-life-is-over.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon, itse olet kaunis :) Ja kiitos paljon vinkeistä! Septidin menee heti kokeiluun, mut meikkivoiteen käyttöä en vaan voi lopettaa just noiden finnien takia. Mutta kaikkea voi aina vähentää c:

      Poista
  4. Mä myöskin aloitin puolivuotta sitten syömään e-pillereitä, sillä mulla oli kasvoissa, selässä ja rinnassa finnejä ja kaikenmaailman epäpuhtauksia, vaikka olin syönyt joitain ihoa parantavia pillereitä ja lisäravinteita, sekä käyttänyt apteekista ostettuja kalliita tuotteita. Nyt kuitenkin kun oon syönyt e-pillereitä niin mun iho on paljon paremmassa kunnossa! Oon mielettömän tyytyväinen, sillä ennen mun koko selkä oli täynnä melko kipeitä finnejä ja kasvoissa varsinkin otsa kukoisti oikein finneistä.. Nyt mulla on harvoin yksi tai pari finniä naamassa, selässä ei ollenkaan! Nyt riittää kans pelkät kaupan puhdistusaineet :) + Tietenkin terveellinen ruokavalio, riittävä vedenjuonti, liikuna ym. vaikuttaa ihonkuntoon. Tossa vielä mun blogi jos haluat käydä tsekkailemassa http://tiiabc.blogspot.fi/ ja tuosta postauksesta löydät kuvan musta ilman mitään meikkiä http://tiiabc.blogspot.fi/2013/07/sadetta-musiikkia-ulkoasu-remppaa.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkistä ! Ja oot tosi kaunis - ilman meikkiäki :)

      Poista
    2. Mutta valitse e-pillerit, mitkä eivät lisää veritulppaa. :) Ainakin Jasmine e-pillerit ovat tehneet veritulppia.

      Poista
  5. Ui vitsit oot kaunis (: Itelläki lievä akne ja oon saanu siihen resepti lääkkeen, ja on helpottanut huomattavasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon ja samoin :) ! Minkä nimistä lääkettä?

      Poista
  6. kannattaa käydä lääkärissä, ne osaa auttaa parhaiten. ite sain tosi lievää aknee tai en oo varma oliks se aknee mutta kumminki ni e-pillerit, joilla ne lähti kokonaa ja lisäks semmossen voiteen joka autto ihan sairaasti! elikkä terveyskeskus lääkäri :) ihanat hiusset sulla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oon puhunu tolle äipälle josko mentäis lääkäriin jos ne osais auttaa kun tosiaan nää on nyt ollu nelisen vuotta samanlaiset.. Ja voi kiitos paljon ! :) Haluisin kyl ehkä värjää ne bruneiks, mut kaikki muut on sillee et älä missää nimessä että jos värjäät nii vaalenna tai jotai :D Ja haluisin paljon pidemmät hiukset luonnostaan !

      Poista
  7. Tosi kiva blogi ja on tosi kivaa lukee sitä että ihmiset löytää itsestään hyviäkin asioita :)
    Teksti on selkeetä luettavaa ja kivoja blogeja!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ! Kehut piristää aina :) Sunkin blogi on tosi upee !

      Poista
  8. http://1.bp.blogspot.com/_bMlU7aBaXmE/TEw14cY538I/AAAAAAAABrM/yzVgls9cr_k/s400/004.JPG < nuita tuotteita suosittelen ! Itse kärsin myös aiemmin finneistä, mut mulle suositeltii nuita ja ne toimi ! iha parissa viikossa on jo huomattava ero ! kirjotat tosi nätisti ja oot iha luonnonkaunis neitokainen <3 itse meikkasin kans melko paljon ennen ja ku jätin sen pois (varsinkin puuterin) ja aloin käyttämään näitä tuotteita naama oli kohta kun vauvan peppu :3 nykyään mulla on ehkä yks tai kaks finniä sielä täälä ja en meikkaa enään ku kulmakarvat (sillon tällön bb-voidetta poskiin ettei iha hohka punasena) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon vinkeistä! Ja voi kiitos paljon, positiivinen kommentti saa mut aina hymyilemää! Kiitos :)

      Poista
  9. mulle tuli ihan järjettömän hyvä fiilis tästä postauksesta! aivan mahtavaa luettavaa! monet ihmiset ei uskalla/kehtaa kirjottaa iho ongelmistaan mutta sää uskallat ja ihailen sitä suuresti! :) ihmiset sais ottaa sinusta ja sun mahtavasta asenteesta mallia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. wow! En ois ikinä uskonu kuulevani tollasta :o Ja mun mielestä totuutta ei kannata peitellä, oon mitä oon, oot mitä oot ja that's it. Turhaa ketään muuttamaa ja turhaa valehtelemaa! Ja lisäks nää mun iho-ongelmat näkyy ja kaikki ne on jo nähneet, joten en mä niistä pelkää kirjoittaakkaa :) Kiitos paljon piristävästä palautteesta, aamu ja koko päivä muuttu yhtäkkii paremmaks! Kiitos paljon :)

      Poista
  10. Minä en suosittele e-pillereitä, koska niissä on niin paljon ikäviä sivuvaikutuksia. Itse söin niitä 10 kk tajuamattani sivuvaikutuksia ja joudun nyt syömään migreeniin lääkkeitä joka päivä, koska se paheni niin paljon e-pillerien takia. Minulla oli myös koko ajan kaikkia tulehduksia e-pillerien kanssa, enkä todellakaan osannut edes epäillä niiden johtuvan niistä. Mutta kaikki (paitsi migreenit) loppuivat, kun lopetin e-pillerit ja enää en koskisi niihin pitkällä tikullakaan. Ihon ne paransivat, mutta mielummin taistelen ihonkunnon puolesta muin keinoin. Halusin vain varoittaa, kun niin moni niitä sinulle suositteli. Harkitse tosi tarkkaan ennen kuin niihin kosket! :0

    Nyt olen hoitanut omaa ihoani luontaisesti. Lushista löytyy todella hyviä ihonhoitotuotteita. Ihoni voi tosi hyvin kun olen niitä käyttänyt. Myös meikin huolellinen poisto iltaisin on ihan ehdoton juttu. Ensin poistan meikin ja sitten sen jälkeen vielä pesen kasvot, ja sen jälkeen pyyhin vielä alkoholittomalla kasvovedellä. Iho on tykännyt ja en enää edes uskalla muuttaa rutiiniani, ettei akne palaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kannanotostasi! Itsekin olen vähän sillä kannalla, että en välttämättä haluaisi koskea e-pillereihin juuri sen takia, että niistä voi tulla jotain sivuvaikutuksia, ja varsinkaan, koska ne eivät ole nimenomaan aknen hoitoon. Mielummin minäkin käytän ihan vaan ihonhoitotuotteita tai hankin lääkityksen nimenomaan aknea varten.

      Poista
  11. Moikka!
    Itelläni on lievä akne, jonka kanssa olen jo taistellut jo 2 vuotta, vaikka olenkin (vasta) 13. Ollaan äipän kanssa menossa ehkä lääkäriin, ja kuulemma perus koululääkäritkin osaavat auttaa.

    Ärsyttää vaan kun kaikki muut meidän luokkalaiset on sellasia "baby face" -ihmisiä ja ite oon tällane ruma ankanpoikane...

    Mutta ainoa pelastava enkelini on tällä hetkellä apteekista (ilman reseptiä) saatava akne voide nimeltä Basiron. Tällähetkellä se on auttanut jonkin verran, mutta silti naama kukkii...

    Terv. Tyttö 13

    VastaaPoista
  12. Vielä jatkan tuohon edelliseen kommenttiini, että viittisitkö laittaa mulle ton Forever alovera -rasvojen myynti linkin yms..?

    Terv. (edelleen) Tyttö 13

    VastaaPoista

Risuja ja ruusuja otetaan vastaan, mutta jokainen ymmärtänee hyvän maun rajoissa kommentoida. Hyvä kommentti piristää päivää aina :-)